Veel tickets zijn niet wijzigbaar (omdat de luchtvaartmaatschappij het niet toelaat). Als een wijziging toegestaan is, geldt: hoe goedkoper je ticket, hoe duurder de wijziging. Bij een wijziging berekent de luchtvaartmaatschappij altijd twee kosten:


1. Vaste wijzigingskosten

2. Variabel tariefverschil


Volg altijd onderstaande stappen, voordat je een daadwerkelijk wijziging aanvraagt (dit geldt ook als je een flexibel ticket hebt gekocht):


Step 1: Check de vaste wijzigingskosten

Als een wijziging is toegestaan, vind je de vaste wijzigingskosten op je ticket e-mail en op MijnTix


Staat hier vermeld dat je ticket niet-wijzigbaar is? 

Dan heeft het geen zin ons te contacteren, omdat we je niet kunnen helpen. In het geval van een niet-wijzigbaar ticket, biedt de luchtvaartmaatschappij ook geen terugbetaling. We adviseren je in dit geval een nieuw ticket te kopen. 

*Heb je je ticket e-mail nog niet ontvangen? Sla deze stap dan over.



Step 2: Tariefverschil berekenen

Soms is het mogelijk je route, datum of tijd(en) te wijzigen. Maar let op: hoe meer je wijzigt, hoe duurder de wijziging. We vragen je om zelf je nieuwe vluchten met bijbehorende kosten op te zoeken op onze website. Op deze wijze krijg je een goede indicatie van het te betalen tariefverschil. Ga naar onze website en voer een nieuwe zoekopdracht uit met je gewenste datum/tijd/route. Selecteer je vlucht en bekijk de nieuwe ticket prijs. Vervolgens trek je de reeds door jou betaalde ticketprijs (zie bevestigingse-mail) van de nieuw verkregen ticketprijs af. Je hebt nu een goede indicatie van het minimaal te betalen tariefverschil:


Nieuwe ticket prijs - oude ticket prijs = Indicatie tariefverschil.


Step 3: Ja, ik wil wijzigen!

Heb je de te minimaal te betalen kosten op een rijtje gezet? En weet je precies welke wijziging uitgevoerd moet worden*? Dan ben je klaar om een wijzigingsaanvraag te doen via ons online formulier. Druk hieronder op de button en vul alle gegevens in. We bellen je vervolgen binnen 2 werkdagen terug om de opties en exacte kosten te bespreken, dus houd je telefoon in de gaten. Ga je akkoord met de totale kosten? Dan sturen we je direct een online betaallink. Deze moet binnen één uur betaald worden. Besluit je – na akkoord – toch niet te betalen? Dan zijn je vluchten geannuleerd en is je boeking niet langer geldig.

*We verwerken één aanvraag per formulier. Het is niet mogelijk meerdere 'opties' aan te vragen. 



We nemen je aanvraag alleen in behandeling indien je voldoet aan de volgende voorwaarden:


  • Alleen de hoofdboeker kan een aanvraag tot wijzigen doen (dit is de persoon wie de boeking heeft gemaakt)
  • Je vluchten moeten altijd worden uitgevoerd door dezelfde luchtvaartmaatschappij als je originele/oude boeking. 
  • Jouw berekening is enkel een indicatie. Het totale bedrag voor wijzigen kan duurder uitvallen. De berekening die wij (in samenwerking met de luchtvaartmaatschappij) maken is altijd leidend.


Vul wijzigingsformulier in