In sommige gevallen is het mogelijk om je ticket(s) te wijzigen. Een luchtvaartmaatschappij rekent hiervoor altijd vaste wijzigingskosten + een variabel tariefverschil. De hoogte hiervan is afhankelijk van het type ticket dat je hebt gekocht. Hoe goedkoper je ticket, hoe duurder de wijziging. Volg altijd onderstaande stappen, voordat je een daadwerkelijke wijziging aanvraagt:

    * Deze stappen dien je ook te volgen indien je een flexibel ticket hebt gekozen. Onderaan deze pagina vind je meer informatie hierover.


Stap 1: Wijzigingskosten bekijken

De vaste wijzigingskosten staan op je ticket e-mail én je MijnGate1

Steeds vaker zijn tickets niet wijzigbaar, dit staat in dat geval in je MijnGate1. Het heeft dan geen zin om contact met ons op te nemen. Om alsnog te kunnen reizen op je gewenste data, dien je een nieuw ticket te kopen. Voor het oude ticket ontvang je geen terugbetaling. 


Heb je nog geen ticket e-mail ontvangen? Sla deze stap dan over. 



Stap 2: Tariefverschil berekenen

Indien wijzigen mogelijk is, kun je de bestaande route en/of datum/tijdstip aanpassen. Hier geldt vaak: hoe meer je wijzigt, hoe duurder het tariefverschil.  


Je krijgt een goede indicatie van het tariefverschil, door de prijs van je gewenste vluchten op te zoeken op onze website met een nieuwe zoekopdracht. Vervolgens kun je de reeds door jou betaalde ticketprijs (zie bevestigingse-mail) van de nieuw verkregen ticketprijs aftrekken. Je krijgt hiermee de volgende berekening:


Nieuwe ticketprijs – Oude ticketprijs = Indicatie tariefverschil


Houd rekening met het volgende:


De nieuw vluchten dienen altijd uitgevoerd te worden door dezelfde luchtvaartmaatschappij (of een directe partner);

Een negatief bedrag is nooit mogelijk;

Jouw berekening is enkel ter indicatie. Het uiteindelijke tariefverschil kan duurder uitvallen. De berekening die wij (i.c.m. de luchtvaartmaatschappij) maken is hierbij altijd leidend. 


Stap 3: Ja, ik wil wijzigen

Weet je exact naar welke route en/of datum je wilt wijzigen? Dan kun je overgaan tot het aanvragen van de wijziging. Wij nemen één aanvraag per wijzigingsverzoek in behandeling. Het opvragen van meerdere tijdstippen/datums is niet mogelijk. 


Druk op onderstaande button en vul alle gegevens in. Wij bellen je vervolgens binnen 2 werkdagen om de exacte kosten aan je door te geven. Houd je telefoon dus goed in de gaten!


Vul wijzigingsformulier in


Ga je akkoord met de kosten? Dan ontvang je direct een betaallink. Ga je niet akkoord? Dan blijft je huidige reservering gehandhaafd. 


Heb je gekozen voor een flexibel ticket?

Indien je een verzekering hebt gekocht voor een flexibel ticket, betekent dit dat je de kosten voor je wijziging kan claimen bij de verzekeraar Europ Assistance indien je wijziging binnen hun voorwaarden valt. De voorwaarden en je polis heb je ontvangen in een aparte mail vanuit Europ Assistance na het maken van je boeking, Gate1.nl heeft hier geen inzicht in. Je dient eerst de wijziging met ons af te ronden door middel van bovenstaande stappen. Nadat je je nieuwe ticket hebt ontvangen, kan je een claim indienen bij Europ Assistance voor de gemaakte kosten.

* Indien je verdere informatie nodig hebt over de voorwaarden en terugbetalingen van Europ Assistance willen we je adviseren om contact met hen op te nemen. De contact informatie vind je op je polis.


De betaallink moet binnen 1 uur worden voldaan, om de wijziging definitief te maken. Besluit je – na akkoord – toch niet te betalen? Dan zijn je vluchten geannuleerd en is je boeking niet langer geldig. 


Heb je je ticket nog niet ontvangen? Neem dan rechtstreeks contact met ons op. Wij zullen de vaste wijzigingskosten + tariefverschil direct aan je doorgeven. 


Ik wil wijzigen nadat ik ben vertrokken? Helaas kun je in dit geval zelf geen indicatie voor het tariefverschil berekenen. Geef ons exact de te wijzigen route en/of tijdstip door. Wij zullen het tariefverschil in dit geval voor je berekenen.